Werken met abstractie helpt je om unieke kunstwerken te creëren.
Een beeld kan iets laten zien, waar we met woorden niet zo gemakkelijk bij kunnen.
Het geven van kunstzinnige tips vraagt diep inzicht in de beeldelementen.
Het themaom is je ‘zelfportret’ in de ruimste zin van het woord.
Een aantal keren per jaar wordt de nieuwsbrief van Vrije Academie ’t Pad verstuurd.
Werken met abstractie helpt je om unieke kunstwerken te creëren.
Een beeld kan iets laten zien, waar we met woorden niet zo gemakkelijk bij kunnen.
Het geven van kunstzinnige tips vraagt diep inzicht in de beeldelementen.
Het themaom is je ‘zelfportret’ in de ruimste zin van het woord.
Een aantal keren per jaar wordt de nieuwsbrief van Vrije Academie ’t Pad verstuurd.
We gaan op verschillende manieren de samenhang tussen deze twee invalshoeken op de schilderkunst onderzoeken: werken naar de waarneming en werken van binnenuit, of……het abstraheren van de werkelijkheid en alles wat hier tussenin zit. Het zijn dus twee bewegingen om de samenhang te onderzoeken!
Het thema waar elke lesdag om draait is je ‘zelfportret’ in de ruimste zin van het woord. Zo leer je jezelf op luchtige, creatieve en kunstzinnige wijze van allerlei interessante kanten kennen. Echter is het begrip zelfportret in deze heeeel ruim op te vatten en eigenlijk ‘gewoon’ ons speelse uitgangspunt.
Beeldelementen zoals vorm, kleur, lijn en energie zullen de boventoon voeren, elke lesdag in een andere samenhang. Soms werken we van binnenuit, dan weer via collage, of via de waarneming. Er is van alles mogelijk.
Materiaal waar we mee zullen werken is allerlei tekenmateriaal, acrylverf, olieverf, spiegel, je mobiel als camera en voor elke lesdag een groot schildersdoek. Je gaat je ras ontwikkelen. Zowel kunstzinnige inspiraties doen, als je creativiteit vergroten. Lekkere smuldagen dus….!
Studiejaar 2025-2026
van 10.00 tot 16.30 uur
€ 850 of € 450 per DEEL
Zelf meenemen, schildersezels zijn aanwezig.
Tekenen, schilderen en boetseren is van kinds af aan mijn ‘hobby’ geweest. Na het volgen van twee en een halve kunstacademie en een opleiding tot beeldend therapeut heb ik het fenomeen kunst van allerlei kanten kunnen bekijken. Al zoekende wat kunst en kunsteducatie in ons mens-zijn voor plek inneemt, heb ik het voorrecht gehad de Vrije Academie ’t Pad te mogen opzetten.