Het team van Vrije Academie ’t Pad

Een bevlogen team, enthousiast in het begeleiden op de weg naar authenticiteit.

  • Marjan Raven
    Marjan RavenDIRECTEUR EN DOCENT

    Vanaf mijn zesde jaar heb ik teken- en schilderlessen gevolgd. Ik ben in 1978 als docent tekenen aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten afgestudeerd te Den Haag. Daarnaast heb ik een aantal cursussen gevolgd vanuit de Kunstzinnige Therapie en volgde ik een opleiding voor Tekentherapie. Ik geef sinds 1980 teken- en schilderlessen aan beginners en gevorderden. Als docent was ik vijf jaar verbonden aan een opleiding voor Tekentherapie, waar ik aan één van de afstudeerrichtingen vorm gaf. Sinds 2005 directeur van ’t Pad. ACT helpt mij richting en inhoud te geven in de uitvoering van mijn lessen maar ook in het leiding geven.

  • Liesbeth Veenhof
    Liesbeth VeenhofDocent

    Creëren is datgene waar mijn hart ligt. Mijn interesses hierin liggen vooral in het tekenen, schilderen en beeldhouwen. Voor mij is het belangrijk om onderzoekend bezig te zijn en te blijven ontdekken. Kunst is voor mij een enorme inspiratiebron voor het veroveren van de eigen vrije ruimte.

    • Yvonne Bal
      Yvonne BalDocent

      In 2010 ben ik gevraagd docent te worden bij de Vrije Academie ’t Pad. Ik vind het fijn om studenten te mogen begeleiden in hun zelfonderzoek door middel van de beeldtaal. Getuige te mogen zijn van hun ontwikkeling en verwondering. Het ontroert mij steeds weer als ik zie dat het beeldend werken zoveel teweeg kan brengen in mensen. Daarbij vind ik het heerlijk om te werken met mensen die zelf verantwoording durven nemen voor de kwaliteit van hun leven. ACT is een prachtig zuiver model dat me hierbij in hoge mate inspireert.

      • Wieke van der Sluis
        Wieke van der SluisDocent

        Vanaf de dag dat ik mijn eerste kleurpotloden kreeg teken ik….. Verder is mijn leven tot nu toe steeds een afwisseling van scholing en praktijk, leren en werken. Na de verpleging volgde ik de lerarenopleiding handenarbeid en tekenen aan de Academie voor Beeldende Vorming in Amersfoort. Ik werkte als activiteitenbegeleidster in een Herstellingsoord en een Bejaardencentrum tot ons gezin in 1986 naar Indonesië verhuisde waar ik drie jaar les gaf op de Internationale School in ‘vrije expressie’.

        • Monique van Vugt
          Monique van VugtDocent

          ACT en beeldend werken hebben mij persoonlijk veel gebracht. Een krachtige combinatie die mij grote stappen heeft laten zetten in mijn persoonlijke ontwikkeling.  Door het kunstzinnig werken zichtbaar gemaakt en met ACT als handvat de moed gevonden om vol vertrouwen een andere richting in te slaan.

          Dit maakte, samen met twintig jaar ervaring als leerkracht in het doven- en basisonderwijs en mijn passie om als zangeres op het podium te staan, de cirkel rond.

          Humor, interactie, moed, openheid en zelfreflectie zijn voor mij de ingrediënten om ook anderen te laten delen in mijn enthousiasme voor dit boeiende traject.  Goed kijken, open communiceren, mensen inspireren in beweging te komen en de verantwoording te durven nemen hun eigen richting te kiezen. Daar neem ik je graag in mee.

          • Carolien de Wit
            Carolien de WitDocent

            ‘The creative adult is the child who survived’
            Mijn passie is het creatieve talent van mensen naar boven halen. Tijdens het creatieve spel kom je in contact met je authentieke zelf. Hier ligt jouw wijsheid en kracht. Ik ben altijd op zoek naar bijzondere werkvormen waarbij hoofd, hart en handen worden ingezet om je creatieve bron te activeren.

            In 2014 ben ik afgestudeerd als beeldend therapeut aan de Vrije Academie ’t Pad. Ik werk als beeldend docent bij de school voor Welzijn en Gezondheidszorg van MBO Amersfoort. In mijn atelier Rooskleurig geef ik workshops en individuele therapie. Thuis laat ik mij inspireren door mijn vier prachtige kinderen.

            • Annemieke Varkevisser
              Annemieke VarkevisserDocent

              Als kind tekende ik veel en graag. Later, tijdens mijn studie Industrieel Ontwerpen, werd naast het kunstzinnige ook mijn exacte en analytische kant aangesproken. Ik heb een aantal jaren als ontwerper en zelfstandig (grafisch) vormgever gewerkt, maar mijn hart lag daar uiteindelijk niet. Ik begon me te interesseren voor spirituele en psychologische onderwerpen en volgde trainingen rond bewustzijnsontwikkeling en non-dualiteit.

              In 2011 viel alles op zijn plek toen ik aan de opleiding bij ’t Pad begon waar ik inmiddels zowel PSW als HBK heb afgerond. Hier leerde ik hoofd, hart en handen eindelijk te verbinden en heb ik ook ontdekt hoe ik anderen, binnen en buiten ’t Pad, kan begeleiden en inspireren. In contact zijn, ruimte en helderheid scheppen via ACT en beeldend werk, doen wat werkt, daar sta ik voor.

              • Mary Webster
                Mary Websterdocent

                Kunst en creativiteit zijn onderdelen van het mens zijn, ze helpen ons met het navigeren tussen onze binnen en buiten wereld. Mijn gehele leven hou ik mij bezig met het creëren door middel van kunst en schrift. Deze twee uitingen hebben een leidende rol gespeeld in mijn carrière; ze vormden de kern van mijn werk in Azië, Afrika en Europa in het les geven en het opleiden van docenten. Ik haal mijn inspiratie uit de zoektocht van anderen naar hun eigen creatieve stem, jong en oud.

                • Nicole des Bouvrie
                  Nicole des Bouvriedocent filosofie

                  Als kunstzinnig filosoof benader ik het leven als een kunst, waarbij expressie in woord en beeld mijn belangrijkste motivatie vormen, zowel persoonlijk als in mijn werk. In 2015 behaalde ik mijn PhD in de hedendaagse filosofie aan de European Graduate School, waar ik mijn proefschrift schreef over het menselijke verlangen naar radicale verandering en het belang van kunst, mystiek en filosofie om ruimte te geven aan dat verlangen. Sinds 2012 werk ik als freelance filosofe. Naast mijn rol bij ’t Pad, werk ik als docent, existentieel ondersteuner, schrijver en filosofisch onderzoeker, zowel binnen als buiten de universiteit.

                  • Charlotte Ankoné
                    Charlotte AnkonéDocent

                    Eigenlijk kan ik mijn passie het beste samenvatten onder de noemer; “Mens in Beeld”! Dat is enerzijds de authentieke mens in beeld brengen middels het gesprek, de taal, de beeldtaal. Maar ook het in beeld brengen van een portret, uiterlijk of innerlijk, of het meer abstracte portret.Ik heb jarenlange ervaring in het begeleiden van individuen en groepen op verschillende plekken binnen de GGZ. Ik ben coach en supervisor.

                    • Pauline Heier
                      Pauline HeierSECRETARIAAT

                      Pauline is verantwoordelijk voor het administratieve reilen en zeilen van de opleiding. Dit doet ze met groot gevoel voor elk detail en een warm hart voor de studenten en teamgenoten.

                      newspaper templates - theme rewards